info@optiplanning.nl

  • OptiPlanning is begin 2010 samen met FLS GmbH verder gegaan onder FLS Nederland BV.
    Klik hier voor de website www.fastleansmart.nl



    Sitemap
    OptiPlanning, Kamille 7a
    7443 ET Nijverdal
    T 0548-618806
    F 084-7491603
    OptiPlanning, officieel VisiTour Dealer voor de BeNeLux.











    Produkten

    Bahlsen GmbH & Co. KG (Cargo)

    De eerste stap op weg naar optimale geplande ritten begint bij Bahlsen al om 00.30 uur. Op dit tijdstip wordt alle opdracht data naar Cargo-Sourcing verstuurd waar de optimale beleveringsroutes worden gepland. Gedurende de aflever routeplanning bepaalt het programma welke opdrachten via een logistiek centrum en welke opdrachten centraal worden geleverd. Niet alleen worden de opdrachten van Bahlsen meegenomen maar ook de opdrachten van de bedrijven Lorenz Snack World, Wasa and Barilla voor wie Bahlsen levert.

    Na de Cargo-Sourcing wordt de order data aan het ERP systeem van de opdrachtgever terug gegeven. Verscheidene stappen worden in Bahlsen's SAP systeem doorlopen. Na het checken van de beschikbaarheid en het genereren van aanvullende orders worden de beleveringsopdrachten naar Cargo verstuurd zodat het inroosteren exact om 05.00 uur kan beginnen.

    Ongeveer 250 ritten worden dagelijks door Bahlsen gepland waarvan 200 ritten centraal. Het vervoer wordt gedaan door kleine en midden kleine vervoersbedrijven die zeer nauw met Bahlsen samenwerken.

    Het inroosteren van de route wordt gerealiseerd in zogenoemde tijdsschijven die meehelpen om de belasting van Bahlen's goederendistributie aan te sturen. Tijdschijven is een tijdspuls van orders waarbij voorop wordt gesteld dat te beleveren orders voor klanten ver weg eerst beoordeeld en beladen dient te worden zodat gedurende de dag deze dichter bij de lokatie komen. De toewijzing van de orders aan deze tijdschijven wordt met behulp van Cargo door de planners gedaan.

    Na de planning worden de opdrachten naar SAP terug gestuurd waar de leveringsopbouw en commissies, gebaseerd op de resultaten van de planning, worden geactiveerd. De vervoersbedrijven worden automatisch vanuit Cargo via de fax over hun routes geïnformeerd.

    Betreffende de overslag werkt Bahlsen samen met vier overslagpunten die worden gedreven door expeditie bedrijven. De route planning wordt door de Cargo applicatie server gedaan die automatisch de routes, gebaseerd op voorgedefinieerde parameters, plant. Weer, na het plannen, worden de opdrachten terug gestuurd naar het SAP systeem met de volgende leveringsopbouw en commissies.

    Op reguliere intervallen worden credit memos voor de transport- en expeditie bedrijven door Cargo gegenereerd. Aan de ene kant zijn deze gebaseerd op de transportopdrachten en aan de andere kant zijn deze gebaseerd op de regels en condities die met de transport en expeditie bedrijven overeen zijn gekomen. Deze condities zijn in Cargo beschikbaar. De credit memos worden via de interface naar SAP-FI/CO verstuurd die de betaling induceert.

    Vrachtkosten worden over de artikelen en over de beleverde klanten verdeeld en worden daarna via de interface naar SAP-CO/PA terug gestuurd. Hier bevinden de kosten zich in de artikel en klantentoewijzingrekening.

    Verder wordt de database in de logistiek gebruikt voor alle soorten van statistische analyses om op elk moment op veranderingen te reageren. Dit overeenkomstig met Bahlens's logistieke motto: "Specialisten leveren kwaliteit."