info@optiplanning.nl

  • OptiPlanning is begin 2010 samen met FLS GmbH verder gegaan onder FLS Nederland BV.
    Klik hier voor de website www.fastleansmart.nl



    Sitemap
    OptiPlanning, Kamille 7a
    7443 ET Nijverdal
    T 0548-618806
    F 084-7491603
    OptiPlanning, officieel VisiTour Dealer voor de BeNeLux.











    Produkten

    Intersnack (VisiTour Enterprise)

    De Intersnack Knabber-Gebäck GmbH in Keulen ontstond in 1995 uit een fusie van de Convent Groep en Wolf Bergstrasse, Sindsdien is het een marktleider op het gebied van zoute snacks in Duitsland geworden met als topmerken Chio, Funny-Frisch en Wolf Bergstrasse.

    Een jaar geleden zijn beide verkoop organisaties uit verschillende distributie kanalen tot een team samengevoegd. Het succesvolle Convent-Concept kreeg de voorkeur. Een van de grootste nationale buitendienstorganisaties werd uitgedaagd sinds de kwantiteit structuur extreem complex was.

    Meer dan 350 vers-service bezoekers distribueren de Intersnack producten vanuit de vrachtauto naar ongeveer 30.000 verkooppunten van meer dan 25 dochterondernemingen. In de gefuseerde vers-service organisatie dienden de producten van Wolf Bergstrasse gekwalificeerd te worden als direct leverbare goederen.

    De verkoopdirecteur Alfred Müller, die ook lid is van de executive board, en zijn project team dienden de volgende vragen op te lossen:

    • Welke huidige dochterondernemingen hebben de juiste locatie?
    • Heeft het zin om nieuwe dochterondernemingen op te zetten of dochterondernemingen te sluiten en indien ja: Waar dan?
    • Welke verkooppunten dienen uit de directe dienstverlening van vers-service gehaald te worden om de order acceptatie en de levering van de goederen over te hevelen van het klassieke verkoopteam naar beleveringsbedrijven?
    • Welke klanten dienen door welke dochteronderneming opgevolgd te worden?
    • Hoeveel vers-service bezoekers zijn er in elke dochteronderneming nodig?

    Vragen die alleen zouden kunnen worden beantwoord door planning software met rijtijd berekeningen. Voor dit doel gebruikt Intersnack VisiTour Enterprise. Het systeem bepaalt automatisch de klant's individuele bezoeksduur die gegenereerd wordt volgens de verkoopvolume.

    Nadat de klanten aan de field service gebieden zijn toegewezen worden periodieke route plannen ingedeeld en naar het SAP r/3 systeem verstuurd. Uiteindelijk wordt de data electronisch verstuurd naar de dochterondernemingen om de afleveringsbonnen voor de volgende werkdag voor te bereiden. De verkoopdirecteur noemt: "In weerwil van de grote hoeveelheid af te leveren goederen zitten we beter met minder rij afstanden en rijtijd kosten"

    Welgeteld toont men zich enthousiast: "VisiTour heeft door zijn ongelofelijke performance en optimalisatie kwaliteit onze hoge verwachtingen meer als vervuld", zegt Heike Gethoffer, leider marketing- en verkoopondersteuning.